مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: صنایع تبدیلی کشاورزی استان همدان برای ۳ هزار و ۵۹۵ نفر شغل ایجاد کرده است.

 ۳۶۰۰ نفردرصنایع تبدیلی کشاورزی همدان  اشتغالزایی شدندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،غلامحسین تقوی، مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه استان همدان در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی و دامی در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: باید در زمینه بسته بندی، فرآوری و عرضه به محصولات به بازارهای جهانی شرایط بهتری را مهیا کرد و در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی قدم برداشت.

وی صنایع تبدیلی استان همدان را نیازمند به روز رسانی دانست و گفت: اگر بتوانیم از مزرعه تا مصرف فاصله زمانی تولید تا مصرف را حفظ کرده و محصول تولید شده را با آسیب پذیری کمتر به بازار عرضه کنیم و با ایجاد زمینه‌های مختلف مدت ماندگاری محصولات را افزایش دهیم ارزش محصولات کشاورزی به مراتب بالا می‌رود.

تقوی با بیان اینکه صنایع تبدیلی استان همدان باید از حالت سنتی خارج شده و محصولات جدید با ذائقه بازار عرضه شود، عنوان کرد: هدف اصلی سازمان جهاد کشاورزی ایجاد بیشترین ارزش افزوده در محصول است.

وی با اشاره به اینکه از ۴۳۰ واحد صنایع تبدیلی استان همدان ۲۷۷ مورد تحت نظارت سازمان جهادکشاورزی است، عنوان کرد: این واحدها ظرفیت جذب یک هزار و ۳۸۱ تن مواد خام و ظرفیت تولید یک هزار و ۲۸۸ تن محصول جدید را دارد.

وی با بیان اینکه این تعداد واحد برای ۳ هزار و ۵۹۵ نفر اشتغال ایجاد کرده است، عنوان کرد: این صنایع شامل ۵۴ واحد صنایع باغی، ۵۵ واحد صنایع تبدیلی دامی، ۱۰۸ واحد زراعی، ۹ واحد خوراک دام و طیور، یک واحد تولید کود و ۵۰ واحد سردخانه است.

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه از ۵ میلیون تن محصول کشاورزی تولیدی استان همدان می‌توان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن را فرآوری کرد، گفت: باید صنایع تبدیلی در استان همدان تنوع بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام/ج

 

  ۳۶۰۰نفردرصنایع تبدیلی کشاورزی همدان  اشتغالزایی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار